יום שני, 16 במרץ 2009

גרסוניירים להמונים

עוד ועוד שמועות על השפל הכלכלי כמעט גרמו לגרסוניירים לחדול מההתעסקות התמידית במעצבי על ובבגדי יוקרה (הערתו של אנונימי בשבוע שעבר עדיין מחכה לתשובה, שבוא תבוא), עד שנתקלו במיזם החדש - טרנד עולמי שהגרסוניירים מחכים שיעשה עלייה ויגיע גם ארצה: דוכני עצות (בחינם או תמורת 5¢) ברחובות ערים מרכזיות ברחבי העולם.
הדוכן הראשון, Free Fashion Advice from the Travelling Stylists, הוקם לפני כמה חודשים על ידי שתי סטייליסטיות מתחום האופנה ביוניון סקוור במנהטן כדי לחלוק דברים שהן למדו מתעשיית האופנה. "אנחנו מודעות לזה שהתעשייה, למרות שאנחנו אוהבות אותה, מטפחת מיתוסים... ואנחנו לא רוצות שנשים ירגישו רע עם עצמן" הן אומרות. מאז הן מטיילות במקומות שונים עם הדוכן שלהן ונותנות עצות אופנתיות לבאים ושבים. הן מצטרפות לזוג אמנים ניו יורקים בשם גיל וג'יל במבי שהתחילו במיזם הנקרא "Fair And Honest Appraisal of Your Appearance" (הערכה הוגנת וכנה של הופעתך), בו הם משוחחים עם עוברים ושבים במשך כחמש דקות, כשהם מוסווים בפיאות ומלבושים וישובים מאחורי שולחן כתיבה. בסיומה של השיחה הם מדפיסים במכונת כתיבה הערכה קצרה של האישיות והמראה של מי ששוחח איתם, וחותמים גם בציון סופי.
המיזם השלישי, דוכן ורעיון בשם Architecture 5¢, נולד לאחר שג'ון מורפילד פוטר מעבודתו וחשב שהוא עדיין חייב להציע משהו לציבור. הדוכן מציע שירותי שאלות ותשובות לאנשים בנושאי ארכיטקטורה, והצלחתו המיידית כבר הפכה אותו לאתר פופולרי ולתופעה אינטרנטית מעניינת. התנועה החדשה שהתפתחה חרטה על דגלה ל"התחיל בשיחה. זה כזה פשוט", ככתוב במשימת האתר. אנשים יכולים לשאול שאלות פשוטות ומורכבות בענייני ארכיטקטורה, בניה, עיצוב וסביבה, ותמורת מטבע של חמישה סנט - יוכלו לקבל תשובה. המיזם מנסה להתחיל שרשרת של שיחות מקומיות שיובילו לשינוי חברתי וכלכלי, וישעזרו לאנשים, כמו למייסד שלה - מר מורפילד - לעבור את תקופת השפל הקשה.
כל זה כמובן מזכיר כמובן את הדוכן הפסיכולוגי של לוסי מ"סנופי" - שירותים פסיכולוגיים בעבור ניקל אחד.
הגרסוניירים מבטיחים לעלות על הטרנד, ואולי להציע שירות דומה להמונים. עדכונים בקרוב.

5 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

שמח לשמוע שהתשובה בדרך. ובינתיים, החלטתי שיהיה מכובד יותר (ג'נטלמני?) אם אזדהה (בשמי הפרטי לפחות) - ולכן - נעים מאד, אני יוני.

אנונימי אמר/ה...

עצה?
מצוין. מזכיר מאוד את פרויקט הבלק מרקט שעושה את צעדיו האשונים ארצה? צריכים פרטים גרסיו או שאתם כבר מעודכנים?

גרסונייר1 אמר/ה...

מאוד רוצים לשמוע
אנחנו עדיין לא מעודכנים בכל מה שקורה מתחת לשמש....
נשמח לשמוע פרטים נוספים.

אנונימי אמר/ה...

"הגרסוניירים מבטיחים לעלות על הטרנד, ואולי להציע שירות דומה להמונים. עדכונים בקרוב."

אשמח לעזור להקים ת'בסטה.
(חשבתי על איזור שנקין פינת אחד העם)
וכמובן, שידור ישיר באינטרנט
של הכל
(שעה וחצי ביום בהחלט מספיקות)

אנונימי אמר/ה...

קונספט גאוני. אתם חושבים שיהיה ביקוש גם לייעוץ לשוני בשקל? (אל תדאגו - איתכם אני אמשיך לעשות ברטרים)
אולי אפשר לנסות אפילו שיתוף פעולה? נניח, להקים צמד דוכנים של ייעוץ סגנוני - אני על סגנון כתיבה ואתם על סגנון חיים - בתעריפים מיוחדים למשלבים?
(משחקי מילים על "סטייל" תמיד עובדים הרבה יותר טוב באנגלית, אבל אפשר לחשוב על שם עברי גאה, משהו בסגנון "פסיק ופסוקת", "פסים ונקודות" או אפילו "מקום הטעם").