יום שני, 30 במרץ 2009

חברת הראווה

לפעמים הגרסוניירים מדמיינים שהם מעין משוטטים (flâneur), אותם אנשים ש"מהלכים בעיר כדי לחוות אותה" (בודלר). גם אם העיר תל אביב היא היחידה שבה הם משוטטים באופן קבוע, מדי פעם הם מדמיינים שהנה הם הולכים בעיר זו או אחרת, שותים קפה בנחת, נכנסים לחנויות שכבר אינן קיימות ומסתכלים בחלונות הראווה המציפים את הרחוב. הספר החדש "Store Front: The Disappearing Face of New York" מתעד בדיוק הזיה כזו. ג'יימס וקרלה מורי, צלמים המתעדים בדרך כלל גרפיטי, שמו לב שהחנויות הישנות של עירם האהובה ניו יורק הולכות ונעלמות. הם החליטו לתעד חלונות ראווה, שלטים ושאר אלמנטים גרפיים לטובתם של משוטטים אוהבי ערים ויצרו ספר מקסים שרק יעזור לגרסוניירים להמשיך לדמיין שהנה הם כבר מגיעים לאכול את הקנישס של יונה שימל, לקנות כפתורים בג'נרל סטור בקווינס ולנסות את המשקפיים ההם במוסקוט שבלואוור איסט סייד. אגב, הגרסוניירים חושבים שגם לתל אביב מגיע ספר דומה. מי ירים את הכפפה?
- - -
ועוד עניין שנוסף בימים אלו:
תערוכה חדשה לאדם שר, חבר גרסוניירי שציוריו המופלאים מיטיבים לתאר חנויות ומרחבים קמעוניים בניו יורק ובתל אביב.
התערוכה הקבוצתית שבה הוא משתתף נקראת
"PRÊT-À-PORTER* בחנות הוינטאג' רטרו - יהודה הלוי 123. הפתיחה: יום חמישי 19:00 2/4/2009


5 תגובות:

die wanderer אמר/ה...

מקסים.
בינתיים יש לנו את הסרט
http://yes.walla.co.il/?w=2/7801/1156800

גרסונייר1 אמר/ה...

אכן נכון. והסרט נפלא.
תודה על ההפניה.

אורבניסטה אמר/ה...

ואם כבר הדיון האורבני שפתחתם פה, כדי לבדוק את הבלוג המצוין של יואבלרמן, שהופיע עימכם ברשימת הבלוגים המומלצים של טיימאאוט, שם הוא מייצר שיח מרתק על שלל מרכיבי העיר
http://lerman.blogli.co.il

מאיה א. אמר/ה...

אין כמו שוטטות חסרת מעש אך מלאת השראה ברחובות העיר, בעיקר בתל אביב אהובתי. בשבילי, בתקופות שאני ענייה כמו עכברת בית כנסת, השוטטות עוזרת לי להזכיר לעצמי שעוני מתחיל קודם כל בראש, שעוני זו תפישה עצמית. השוטטות מזכירה לי שאני חופשיה ואדונית לעצמי.
אגב, אני כבר כמה שנים מגלגלת את הרעיון לצלם את החלונות והספרים של המספרות הוותיקות בתל אביב ובערים אחרות, מספרות של פעם, אלה שעוד שורדות - לפני שהן תעלמנה לגמרי. כל הזכויות שמורות לי :)

גרסונייר1 אמר/ה...

הגרסוניירים מברכים על כל יוזמה של שיטוט ותיעוד בערים אהובות. הם גם מבטיחים חשיפה, אם רק תרצי!

תודה!