יום שישי, 15 במאי 2009

מבנה דינמי

"כפי שבוודאי שמתם לב", כך פתח הארכיטקט רם קולהאס את הפרזנטציה בה הציג את המבנה החדש שתכנן בסיאול "יש אין סוף אינטרקציות היום בין אמנות ואופנה, בין אמנות לארכיטקטורה, ובין אופנה לארכיטקטורה".
קולהאס, שעובד בשביל מוצ'יה פראדה מאז 2000, מיישם הלכה למעשה את האינטרקציה עליה הוא מספר, ומגשים אותה בצורה מעוררת השתאות (מודים המבקרים) בבניין החדש של פראדה/קולהאס שנחנך לפני כמה שבועות בסיאול ונקרא: "
פראדה טרנספורמר".
קולהאס ביקש לקחת את כל הדיספלינות, אלו שעד לא מזמן היו שונות ורחוקות ולהפוך אותן לתערובת אחת. סינגל מיקס. הפרויקט, דמוי פרמידה מרובעת, נותן לכל אחת מהדיספלינות האלו (אמנות, אופנה, קולנוע, אכיטקטורה) את החלל המתאים לה ובמקום לייצר ארבעה חללים שונים – יצר קולהאס ארבע זהויות במבנה אחד.


האירוע שפתח את סדרת האירועים בבניין הוא תערוכת האופנה: “Waist Down—Skirts by Miuccia Prada”. ביוני המבנה יתהפך לפסטיבל סרטים בניהולו של הבמאי המקסיקני אלחנדרו גונזלס אינאריטו, ובאוגוסט, שוב היפוך מבנה, לתערוכת אמנות עכשווית. הטרנספורמציה נעשית באמצעות שלושה מנופים שהופכים בפשטות את המבנה העטוף ומניחים אותו על פי השימוש הבא. הבמה הופכת להיות קיר, התקרה הופכת להיות רצפה, והקיר לתקרה. סחרחורת נעימה.

תמונה של חלל
חלל קולנוע
חלל אופנה
חללית
המבנה הגאוני ספג אמנם ביקורת לא מעטה, במיוחד על התזמון הבעייתי של יצירה מגלומנית שכזו בעת בצורת כלכלית גלובלית, אבל הגרסונייר, כשהוא עובר ליד קופסת הבטון הכבדה והמסורבלת שנקראת תיאטרון הבימה, לא יכול להפסיק לדמיין.

תגובה 1:

Raphael אמר/ה...

בדיוק הגעתי לביקור, ואכן, מבצר הבטון הזה באמת עושה עצוב בלב.