יום רביעי, 27 במאי 2009

הכובען מפנמה

הכל בעצם התחיל עם פ. האורח המקסים של הגרסונייר שהגיע מפנמה לכמה ימים, התאהב בתל-אביב, והחליט להאריך את שהותו בכמה שבועות. האמת היא שפ. הגיע מפריז, שם הוא חי כרגע וכותב את התסריט הבא שלו, אבל את כובעו וליבו השאיר ביבשת הדרומית. באחת משיחות פנמה הרבות שהיו לנו עימו (הידעתם ש-80% מתושבי פנמה הם מתולתלים?) עלה גם שמו של כובע פנמה המפורסם, ופ. והתפלא כי הגרסוניירים כלל אינם יודעים, שכובע פנמה מיוצר בכלל באקוודור. כמו מוצרים אחרים שיצאו מנמל הצפוני של דרום אמריקה, אמר פ., גם הכובע קיבל גם שמו על פי נמל מוצאו.

שון קונרי ללואי וויטון

זו הזדמנות נהדרת להיזכר בקלילות ובאלגנטיות של כובע הקש הזה, שלא מעט גברברים תל-אביביים (וגם יורם קניוק שתמיד הקדים את זמנו) חובשים בימים אלו ומשדרגים ללא היכר את מראה הגבר האורבני. הגרסוניירים מנצלים את הקלישאה ומורידים בפני החובשים את הכובע. כי בגיל מסוים, כשמחליפים את הסניקרז בנעלי עור ודואגים לחליפה אחת, תפורה בהזמנה, בארון, כדאי גם להיפרד לשלום מכובעי הטמבל והמצחייה – ולתלות כובע פנמה אחד ליד דלת היציאה.

הכובעים היפים האלו הם החדשים של מארק ג'ייקובס שמשתף פעולה עם המעצב
פרנל מוריס הבעלים של בוטיק הכובעים הניו-יורקי סטיל לייף. הם מגיעים בכמה סגנונות, במגוון צבעים מושלמים לקיץ ורק המחיר (225$) מחזיר את הגרסונייר לכובען החביב עליו מנחלת בנימין.

5 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

ומי ואיפה הוא הכובען מנחלת בנימין?

גרסונייר2 אמר/ה...

הוא נמצא בין המדרחוב לרוטשילד, והוא אולד סקול אמיתי. הגרסוניירים מבטיחים ספיישל מפורט על האזור, הנחבא לבדים, שעמוס בחייטים, כובענים וניחוחות ג'נטלמנים של פעם

אורי אורן אמר/ה...

א. לאלו שלא מתחשק להם להוציא כל כך הרבה כסף על כובע הפדורה מבית האופנה הנפלא של אםג'יי - ניתן למצוא אותו גם בגירסה זולה יותר (25 דולרים) בחנות הפיצ'יפקס של מארק ביי מארק בווסט ווילג'.

ב. לא הייתי ממהר להפטר מכובע הטמבל המיתולוגי. גם לאנווא וגם ברברי החלו לקמבק אותו העונה חזרה אל סדר היום האופנתי הגברי.

ג. מי זה יורם קניוק????
הוא רזה?

גרסונייר1 אמר/ה...

אורי היקר. יורם קניוק הוא אחד הסופרים הישראלים המעניינים והמוכשרים החיים כיום, שספרו הנפלא "חיים על נייר זכוכית" הוא מאסטרפיס אמיתי על עירנו האהובה ניו יורק בשנות החמישים.
http://simania.co.il/bookdetails.php?item_id=41154

והוא גרסונייר אמיתי.

אנונימי אמר/ה...

קיץ 2010 , ניתן לקנות את כובעי הפנאמה המקוריים בחנות "אישי" ת"א או באתר he-she.co.il מחירם 239 ש"ח