יום חמישי, 26 במרץ 2009

הגרסונייר השבועי: מארק בורתוויק

מארק בורתוויק הוא צלם מואר. צלם של סטייט אוף מיינד. צלם של צלמים. אם אייזיק ניוטון, שטען כי האור עשוי גופיפים זעירים ואינו מופשט, חסר משקל או נטול תנועה, היה רואה את האמנות של בורתוויק (ושומע קצת אביתר בנאי) הוא היה מבין שלאור יש גם נשמה. לבורתוויק, שנמנה עם דור הצלמים ששברו בשנות התשעים את המוסכמות של צילום אופנה, יצא לא מזמן ספר חדש המסכם תקופה, שנקרא Not in Fashion. מתנת חג נפלאה לגרסונייר הקרוב לביתך והזדמנות מצוינת להפיץ קצת אור.

בורתוויק נולד בלונדון (1966), עבר לפריז בצעירותו, פתח מועדון לילה ועבד כמאפר וצלם בתעשיית האופנה. בזכות נקודת המבט הייחודית שלו הפך מהר מאוד לצלם מבוקש על ידי מותגי אופנה, שהיו אז אלטרנטיביים להחריד ופורצי דרך בדיעבד, כמו מרטין מרג'יאלה, קום דה גרסון, יוז'י יממוטו. אחר כך גם החל שת"פ מרתק עם מגזין אופנה צרפתי, חדש ויומרני, בשם Purple.

ב- 1995 עבר בורתוויק לניו יורק עם אשתו, מעצבת האופנה הצ'יליאנית מריה קורניו, ושם נחשף לעולם הפרסום והחל ליצור מוזיקה, לביים סרטים ולצלם באופן קבוע למגזינים כמו "אינטרוויו", "סלף-סרביס", "איי.די", ו"ווג איטליה". ב-2004 הוא הוציא עם קאט פאוור את Speaking for Trees, די.וי.די יפהפה, המכיל לצד קליפים של שיריה, סרט קצר שביים עליה ו-64 עמודים של תמונות בהירות וקסומות כחלום, כמו המוזיקה שלה. לאחרונה שיתף בורתוויק פעולה עם אייקון הסטייל קלואי סביני, עם היוצר המחונן מייק מיילס, וכדאי להציץ לקמפיין הטרי שעשה לונסה ברונו. הבחור עסוק, ובצדק.

צילום אופנה הוא תחום שבו הסטייל בדרך כלל כל כך מוקפד ומלוטש. האווריריות הרכה של בורתוויק, לעומת זאת, גורמת לאור ולחום לבקוע מהצילומים, להפוך תמונה פשוטה לתחושה ולתרגם אימג' לרגש. בספר המדובר Not in Fashion ניתן למצוא יותר מ-200 צילומים של הפקות אופנה, פורטרטים של אמנים, פרסומות ויומני צילום אישיים המכילים צילומי פולארויד, אילוסטרציות ורשמים.

ירח בים יעזור / לסלק את החושך עם טיפה של אור / לעצור זה בסוף / עכשיו ההתחלה ("טיפה של אור", אביתר בנאי)

3 תגובות:

יריב אמר/ה...

ולהלן שאינו קשור,
('צטער)
אתמול,
או יותר נכון "ביום מן הימים הקודמים"
(באנגלית זה נשמע יותר טוב, מודה)
הלכתי למעצב השכונתי,
שבמורד הרחוב
הנושק לים.
ושיקרתי,
בקיצור,
איפה אפשר לראיין אותו פה?
(אני רוצה ליווי גרסוניירי.)

Sharon אמר/ה...

צלם מופלא

Nim אמר/ה...

מאמי,
תודה על העזרה עם העניבה

שמתי אותך בפייבוריטים שלי
nim-diamond.blogspot.com